Arama
Andante Sayı 46
Kategori DERGİ/Andante
Firma Andante
Tanıtımlar Andante’nin Nisan 2010 tarihli 46. sayısında neler var?

Ufuk Çakmak, Borusan İstanbul Filarmoni Orkestrası’nın 1999-2008 yılları arasında daimi şefliğini yürütmesinin ardından son iki yıldır topluluğun onursal şefi olarak görev yapan ülkemizin duayen orkestra şefi Gürer Aykal ile öğrencilik yıllarından başlayıp, son yıllardaki gözbebeği BİFO’ya uzanan bir söyleşi gerçekleştirdi. Serhan Bali de Gürer Aykal ile Türkiye’de çoksesli müziğin dünü, bugünü ve geleceği üzerine sohbet etti.

Şefik Kahramankaptan “Gençlerden Haberiniz Var mı?” köşesinde bu ay Kumsal Germen, Turgut Pöğün, Can Bilir, Gülru Ensari ve Merve Kocabeyler hakkında yazdı.

Kaçırmadık sayfalarında; Fazıl Say ve Serhan Bali Dortmund’da düzenlenen Fazıl Say Festivali; Şefik Kahramankaptan İzmir DOB’un Bir Yaz Gecesi Rüyası, piyanist Hande Dalkılıç’ın Türk bestecileri resitali, CSO’nun temalı iki konseri; Mutlu Tanberk İstanbul DOB’un Don Kişot; Üstün Akmen İstanbul DOB’un Figaro’nun Düğünü; Feyzi Erçin izlediği iki İstanbul resitali, Ali Ergur Fransa’da bir küçük şehir orkestrasının konseriyle Paris’te düzenlenen Müzikbilim Konferansı, Hande Akkan Bosch Genç Klasikçiler Festivali ve Merve Kazokoğlu Essen’de yapılan “into Istanbul” konseri üzerine izlenimlerini aktardılar.

Kemal Küçük “Diyapazon” köşesinde bu sayı, müzikte “ciddi/hafif” ve “derinlikli/yüzeysel” kavramları ve kullanımları üzerine görüşlerini paylaşıyor.

Selen Yılmaz dünyanın önemli topluluklarında usta koreograflar ve direktörlerle çalışmış, sayısız ödüle sahip bir bale efsanesi olan Irek Mukhamedov ile görüştü.

Şefik Kahramankaptan Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nın “Caz Bölümü”nün neden sessiz sedasız açıldığını “Başkentten Yansımalar”da sorguluyor.

Önder Kütahyalı, Mehmet Barlas ve Oğuz Haksever tarafından NTV Radyo’da bir süredir hazırlanıp sunulmakta olan Makam Farkı programından yola çıkarak Türk Musikisi hakkındaki görüşlerini aktarıyor.

Emre Aracı büyük bestecilerin mekânlarına yaptığı gezileri sürdürüyor. Yazarımız bu kez de Çaykovski’nin bıraktığı izlerin ardından giderek, tıpkı büyük bestecinin eserlerine benzeyen, hayli dokunaklı bir gezi yazısı kaleme aldı.

Ersin Antep, “Defter”de Kültür ve Turizm Bakanlığı Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü’nün kendisine bağlı sanat kurumlarına mensup sanatçılarla her yıl yenilediği ve bu yıl bazı açılardan tepki çeken sözleşme üzerine görüşlerini açıklıyor.

Feyzi Erçin “Ayın Yapıtı”nda, tarihçesi ve en iyi kayıtlarıyla birlikte Prokofiev’in Romeo ve Juliet adlı eserini mercek altına aldı.

Ayşe Öktem, “Operanın Başyapıtları”nda Ankara DOB’un Nisan ayında sahnelemeye hazırlandığı Verdi’nin “Macbeth” operasını anlattı.

Eray Aytimur, “Hariçten Gazel”de açılış konserine katıldığı Bosch Genç Klasikçiler Festivali hakkında hem seven hem döven (!) yine muzip bir yazı kaleme aldı.

Ufuk Çakmak “Müzik Penceresi”nde günlüğünün sayfalarını çevirmeye devam ederken, Murat Beşer ve Zekeriya Şen uzmanı oldukları farklı müzik kulvarlarında Andante okurlarının ufkunu açmayı sürdürüyorlar.



Ayrıca Opera Bale Gazetesi’nin Nisan-Mayıs 2010 tarihli 3. sayısını dergimizle birlikte edinebilirsiniz.
Format 1 DERGİ
Yorumlarınız
Yorum yazmak için lütfen üye olun
Fiyatı 6,00 TL (KDV Dahil)
 
Lütfen Kullanıcı Girişi Yapınız
Kullanıcı Girişi
- Yeni Üye Ol
- Şifremi Unuttum
Beni Hatırla
   
Gizlilik İlkesi & Yardım
Mikrop Gramofon
Akçaağaç Sokak No:1/1A Acıbadem/İstanbul
Tel : +90 216 545 0386
GSM : +90 532 343 9328
Fax : +90 216 326 3920
Email : info@mikropgramofon.com

(C) Tüm Hakları saklıdır. 2005, Mikrop Gramofon
Designed by Kalmera.net
Trusted SSL Certificate